Творчі батьки - творчі діти - творчий класний керівник!


  • Де руки й охота, там скора робота.
  • По роботі пізнати майстра.
  • Хто що вміє, то і діє.
  • Не святі горшки ліплять, а прості люди.
  • Не місце красить чоловіка, а чоловік місце.
  • Не одежа красить людину, а добрі діла.

Організація праці дітей на ділянці шкільного закладу у весняний період
Весна - прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долу­чити дітей до праці у природі, розширити їх природничі знання, навчити бачити красу навколишнього світу, любити та берегти його. Навесні можна здійснити з учнями багато цікавої та корисної роботи на ділянці . За умови належної організації така робота не тільки слугуватиме джерелом позитивних емоцій у дітей, а й сприятиме їх інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку.
Весняні місяці - оптимальний час для посадки рослин. Ця робота зазвичай викликає неабиякий інтерес у дітей. Тож, вчителям слід обов'язково долучати до неї своїх вихованців. Під час посадки рослин на городі або у квітнику, а відтак догляду за ними у дітей формується система знань про рослинний світ, зокрема:
• про його закономірності та розмаїття:
• про стадії розвитку рослин та їхню будову;
• про сезонні зміни у природі.
Діти вчаться встановлювати зв'язки між окремими явищами, зокрема, між умовами зростання та інтенсивністю розвитку рослин, на практиці засвоюють знання про залежність стану всього живого від задоволення його потреб, дізнаються про роль лю­дини у природі. Зрозумівши ці зв'язки, діти більш свідомо ставитимуться до природи.
Навесні природа стрімко відроджується після тривалого зимового сну. Споглядання динамічних змін у природі сприяє розвитку у дітей таких важливих якостей, як спостережливість, кмітливість, допитливість.
Під час праці у квітнику, саду або на городі - формуються практичні навички догляду за рослинами, а також розвива­ються важливі інтелектуальні вміння. Зокрема, діти вчаться:
* планувати роботу;
*підбирати матеріали та інструменти, необхідні для виконання певних дій;
* розподіляти у часі окремі етапи роботи;
* розподіляти   функції   та   знаряддя праці між учасниками процесу;  *адекватно оцінювати результати роботи тощо.
Завдяки колективній праці, яка передбачає взаємодопомогу, формуються також комунікативні навички.
Весняною порою рослини швидко розвиваються - з насінин з'являються пагони, підростає розсада, на гілках кущів і дерев на­бубнявіють бруньки, розпускаються перші листочки та квітки. Діти мають змогу швидко побачити результат своєї праці на городі або у саду. Вони відчувають значущість докладених зусиль і, як наслідок, стають більш активними та самостійними.
Праця у природі корисна і для фізичного розвитку дітей, адже вона потребує перебування на повітрі, сприяє зміцненню нервової системи, передбачає зміну видів діяльності, а отже - виконання та відпрацювання різних рухів тощо.
Плануючи працю дітей у природі, необхідно враховувати такі важливі моменти:
• характер праці;
• тривалість та обсяг роботи;
• способи залучення дітей до праці та організації їх взаємодії;
• методи і прийоми виховання.
Праця дітей у квітнику, саду та на городі має бути різноманітною, посильною та регулярною. Варто пам'ятати, що тільки різноманітна за змістом праця викликає у дітей живий інтерес та бажання долучитися до неї.
 Вчитель має регулярно залучати до праці у природі кожну дитину, а також раціонально розподіляти завдання між групами дітей. Трудові завдання доцільно поєднувати з різними цікавими прийомами освітньої роботи.
Дуже важливо виховувати у дітей культуру праці. Скопуючи землю, поливаючи рослини або посипаючи доріжки піском, діти мають діяти акуратно, стежити, щоб одяг не забруднювався, а ділянка, де вони працюють, залишалася охайною.
Керуючи процесом роботи, вчитель має привчати дітей пра­цювати ретельно, спокійно, не відволікаючись. Це сприятиме вихо­ванню у них охайності та виробленню вміння стежити за собою. І го­ловне - у дітей розвиватиметься схильність до трудових зусиль.

































                                           
 


2 коментарі: